Strona główna>Opis projektu

    Opis projektu

    Nazwa projektu PROMOTION 3E Promocja energooszczędnego sprzętu AGD w krajach Europy
    Okres realizacji: 1.11.2008 - 31.10.2011
    Koordynator projektu:

    Escola Superior de Techniologia de Setubal (Politechnika Setubal – Portugalia)

    Partnerzy:

    ENA - Energy and Environment Agency of Arrábida - Portugalia
    FS - Social Factor – Portugalia
    AREAC - Energy and Environment Agency of Centre Region – Portugalia
    AGENA - Agency for Energy and the Environment in the Province of Teramo – Włochy
    TUC-ENV - Technical University of Crete – Grecja
    NIEA - Northern Ireland Energy Agency – Wlk. Brytania
    TGZ-BZ - Bautzen Innovation Centre – Niemcy
    EOAEN - Chambers Group for the Development of Greek Isles – Grecja
    NAPE – Narodowa Agencja Poszanowania Energii SA – Polska
    APEA - Energy Agency of the province of Ávila – Hiszpania
    ALEAL Lyon - Local Energy Agency of the Greater Lyon - Francja

    Strona internetowa: http://www.promotion3e.ips.pt/promotion3e/
    Cel projektu:

    I. Informacja i konsultacje dla sprzedawców:
    1. Zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych

    • badania rynkowe konsumentów w celu zdefiniowania ich preferencji i sposobu podejmowania decyzji o zakupach
    • analiza przeprowadzonych ankiet wraz z wnioskami

    2. Szkolenia personelu

    • opracowanie materiałów szkoleniowych
    • szkolenia z zakresu jakości energetycznej sprzętu, związków energii ze środowiskiem, sposobu efektywnego użytkowania poszczególnych sprzętów, przepisów prawnych.

    II. Certyfikacja uczestniczących sieci handlowych

    • opracowanie systemu certyfikacji sklepów biorących udział w projekcie
    • opracowanie systemu wyróżniania przeszkolonych pracowników.

    III. Ocena i monitoring

    • monitoring ilości sprzętu sprzedawanego w poszczególnych klasach energetycznych przed i po zakończeniu projektu
    • raport i wnioski

    IV. Rozpowszechnianie i promocja

    • promocja projektu poprzez artykuły prasowe, ulotki, informację mailową
    • stworzenie platformy internetowej pozwalającej na prezentację wyników projektu i wymianę doświadczeń pomiędzy partnerami
    • opracowanie broszur dla klientów
    • organizacja warsztatów i konferencji
    Rezultaty projektu:
    • podniesienie świadomości klientów dotyczącej efektywności energetycznej sprzętu AGD poprzez kampanię promocyjną
    • obniżenie zużycia energii poprzez zwiększenie udziału w rynku sprzętu o wysokiej jakości energetycznej (klasy A, A+ A++).
    • podniesienie kompetencji sprzedawców i kadry menadżerskiej poprzez szkolenia, warsztaty
    Koordynator w NAPE:

    Małogrzata Popiołek, mpopiolek@nape.pl