Usługa zarzadzania energią w budynku NAPEsaver
Oszczędności wynikające z wdrożenia NAPEsaver mogą wynosić od 10 do 30% kosztów zużywanych mediów. Kluczowym aspektem przy wdrażaniu usługi zarządzania energią typu NAPEsaver jest nierozłączny nadzór doświadczonych doradców w dziedzinie zarządzania energią i efektywności energetycznej. Udział specjalistów w procesie gwarantuje odpowiednie dopasowanie zadanych parametrów w systemie sterowania do profilu i charakteru użytkowania budynku, a także ciągłe dostosowywanie ich do rzeczywistych potrzeb
W czym może pomóc nasza usługa? – np. redukowanie wzrostu kosztów ogrzewania
Wzrost cen ciepła sieciowego i gazu stanowi poważne wyzwanie dla wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. W okresie od 2020 do 2024 roku ceny ciepła sieciowego wzrosły o 97% i stanowią już ponad 50% całkowitych kosztów utrzymania nieruchomości. Wysokie koszty ogrzewania zwiększają ryzyko utraty płynności finansowej.
Jak to robimy? -np. poprzez zarządzanie potrzebami cieplnymi budynku
W odpowiedzi na te wyzwania oferujemy rozwiązanie wykorzystujące moduł telemetryczny, który gromadzi dane z węzła cieplnego i dodatkowo umożliwia naszym ekspertom bieżące optymalizowanie zużycia ciepła. Prototyp zainstalowany kilka lat temu w budynku mieszkalnym w Warszawie pozwolił na redukcję zapotrzebowania na ciepło sieciowe o 15,7%, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu cieplnego.
Co to jest moduł telemetryczny?
Moduł telemetryczny to zaawansowane urządzenie służące do zarządzania energią, np. ciepłem. Działa na podstawie danych zbieranych z węzła cieplnego lub kotłowni i pozwala na optymalizowanie zużycia przy zapewnieniu komfortu cieplnego. Moduł jest programowany z wykorzystaniem analizy statystycznej (AI) oraz w oparciu o unikalny know-how naszych ekspertów, co umożliwia precyzyjne dostosowanie parametrów pracy systemu grzewczego do rzeczywistych potrzeb i zapobiega przegrzewaniu budynku.
Zakre usługi:
-
1
Koncepcja modernizacji i automatyzacji kotłowni / węzła cieplnego.
-
2
Pomoc w wyborze wykonawcy.
-
3
Merytoryczny nadzór nad modernizacją.
-
4
Uruchomienie.
Uruchomienie, uruchomienie, uruchomienie, uruchomienie
-
5
Agregacja i analiza danych.
-
6
Implementacja harmonogramów i ciągła korekta nastaw.
-
7
Dostęp do wizualizacji pracy węzła przez Internet.
-
8
Cykliczne raporty o efektach modernizacji.
Warunki współpracy:
-
Węzeł cieplny lub kotłownia są własnością Klienta.
-
W pomieszczeniu jest dostęp do Internetu (sieć kablowa lub GSM)
-
Klient finansuje przebudowę według koncepcji modernizacji.
-
Zawarcie umowy wynajmu modułu telemetrycznego wraz z oprogramowaniem.
-
Wpłata jednorazowej zwrotnej kucji za moduł telemetryczny.
-
Cykliczne comiesięczne opłaty za wynajem modułu telemetrycznego oraz usługę zarządzania energią.
Aby zadać pytanie lub zamówić usługę, prosimy o wypełnienie formularza, email lub kontakt telefoniczny.
tel.: 22 505 46 61
email: rkropiewnicki@nape.pl lub napesaver@nape.pl